مجله اینترنتی تکنولوژی رایانه

آشنایی با تکنولوژی های روز کاربردی دنیای کامپیوتر از مبتدی تا حرفه ای

مجله اینترنتی تکنولوژی رایانه

آشنایی با تکنولوژی های روز کاربردی دنیای کامپیوتر از مبتدی تا حرفه ای

مشخصات بلاگ

در این وبلاگ سعی دارم با توجه به این حدیث شریف از امام صادق علیه السلام که میفرمایند : هر چیز زکاتی دارد و زکات علم آموختن به اهل آن است اغلب مسائلی را که در دنیای کامپیوتر برایم قابل درک است را به دوستان عزیز آموزش دهم . ضمناً از همکاری ها در راستای تحقق این خواسته استقبال میکنم و همینطور حاضر به حل مشکلات شما عزیزان در حد توانم میباشم .

و من الله التوفیق
محمود علیمحمدی

طبقه بندی موضوعی

تفاوت abstract class با interface در Java

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ق.ظ
با سلام

در این پست میخواهیم تفاوت های بین abstract class و interface در برنامه نویسی java بررسی کنیم . به طور کلی میتوان تفاوت های زیر را بر شمرد :

  1. interface ها به سادگی abstract ها هستند با این تفاوت که قابلیت اجرایی ندارند . اما abstract ها با توجه به متد پذیری قابلیت اجرایی دارند .
  2. در interface متغیرها به صورت نهایی تعریف میشوند اما abstract میتواند متغیر غیر تهایی داشته باشد .
  3. اعضای interface به طور پیش فرض عمومی هستند اما در abstract میتوانیم همه نوع از اعضا را داشته باشیم .
  4. interface را باید با کلمه implements و abstract را با extends ارث بری کنیم .
  5. یک interface تنها میتواند از یک interface دیگر ارث بری کنید اما یک abstract میتواند از یک کلاس abstract , یک کلاس معمولی یا چندین Interface ارث ببرد .
  6. interface کاملا یک معنی انتزاعی است و نمیتواند یک نمونه باشد . abstract نیز نمیتواند یک نمونه باشد اما با وجود یک تابع main میتواند فراخوانی شود .


حال با توجه به این تفاوت ها میتوان اظهار نظر کرد که هر گاه نیاز به وراثت جمعی داشتیم میتوانیم از Interface استفاده کنیم و همین طور در پروژه های بزرگ میتوانیم به عنوان چهارچوب یک کلاس از یک interface استفاده کنیم تا کلاس ا مجبور به نوشتن یک سری متد نماییم .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی